Victor-Viorel Ponta a trimis Corpul de Control să verifice activitatea ROMATSA în cazul accidentului aviatic și a exclus orice vină a M.A.I.




Premierul Victor Ponta a anunţat că a solicitat şi Corpului său de Control să verifice, împreună cu Ministerul Transporturilor, activitatea ROMATSA în cazul accidentului aviatic de luni.

„Există în primul rând o anchetă penală condusă de procuror şi în aceea nu putem interveni. În ceea ce privete funcţionarea instituţiei, am trimis şi Corpul meu de Control şi, împreună cu Ministerul Transporturilor, vom avea o analiză cât mai rapid şi măsurile care se impun”, a spus Ponta.

Joi, premierul a declarat că datele relevă tot mai evident că erorile grave care i-au îndreptat greşit pe cei care îi căutau pe supravieţuitorii accidentului de luni au fost produse de ROMATSA şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care aveau obligaţia şi posibilitatea tehnică de a identifica epava.

Premierul Victor Ponta a declarat vineri dimineata, intr-o sedinta la Ministerul Afacerilor Interne, cu ocazia preluarii interimatului de catre vicepremierul Gabriel Oprea, ca acest minister este „coloana vertebrala a statului roman” si ca, in cazul accidentului aviatic de luni, vina nu apartine „in niciun caz structurilor MAI, ci altor structuri si institutii ale statului”.

Premierul Victor Ponta consideră că Ramona Mănescu, în calitate de ministru al Transporturilor, nu are nicio responsabilitate în cazul accidentului aviatic şi nu ar trebui să demisioneze, el spunând că responsabilităţile din partea Guvernului au fost deja asumate.

În raportul redactat de vicepremierul Gabriel Oprea şi prezentat premierului Victor Ponta, se prezintă, pe ore, filmul evenimentelor, şi anume: „La ora 13.38: aeronava a decolat; la ora 14.35: pilotul a solicitat ROMATSA coborârea la 3.050 m, din cauza givrajului (peliculă de gheaţă formată pe structura aeronavei), iar ROMATSA l-a informat că înălţimea minimă de siguranţă în zona este de 3.200 m; la ora 14.42: pilotul a solicitat coborârea la 2.450 m şi a comunicat că schimbă frecvenţa cu cea a Centrului de Informare a Zborurilor, corespunzătoare zborurilor după regulile «la vedere», coborând sub nivelul regulamentar de zbor controlat de ROMATSA; la ora 15.18: fiind la circa 36 km, după ce a trecut de Sibiu, la altitudinea de 2600 metri, nereuşind să contacteze centrul de informare a zborurilor Bucureşti, pilotul a intrat în legătură cu Centrul de control zonal Cluj; între orele 15.32-15.33, pilotul a încercat să comunice cu un sector de control al traficului aerian aferent zonei de Nord-Vest a ţării, dar mesajele nu au fost înţelese; la ora 15.35 ROMATSA solicită pilotului să comunice poziţia aeronavei, dar apelurile nefiind recepţionate, o altă aeronavă aflată în zonă (BMS 215B), conform procedurilor, a intermediat dialogul cu aeronava aflată în misiunea umanitară. ROMATSA a fost informată că aeronava în dificultate se afla la altitudinea de 2.450 m, la orele 15.45 si 15.49 operatorul ROMATSA a încercat să ia legătura cu aeronava, dar nu a răspuns”.

 Directorul general al ROMATSA, Aleodor Frâncu, a declarat miercuri, pentru MEDIAFAX, că şi-a înaintat demisia Consiliului de Administraţie, „pentru liniştea şi stabilitatea instituţiei”, dar că nu are nimic să-şi reproşeze.
Mai multe detalii privind procedurile legale ce trebuiau urmate în cazul accidentului avionului BN-2 YR-BNP la http://aviatia.ro/siguranta-zborului/regulament-privind-gestionarea-situatiilor-de-urgenta-generate-de-producerea-unui-accident-de-aviatie-civila/
Sursă: Mediafax