COMPANIILE ȘI-AR PUTEA FACE RECLAMĂ PE LUNĂ CU PĂMÂNTUL ÎN FUNDAL

Startup-ul japonez Ispace Inc. a primit finanțare de 90 de milioane USD pentru a plasa reclame pe Lună în 2020

Companiile japoneze intenționează să lanseze economia lunară prin susținerea unei misiuni de zbor mai speciale, spre Lună, până în anul 2020. Startup-ul Ispace Inc., cu sediul la Tokyo, a anunțat că a strâns o finanțare de 10,2 miliarde de yeni (90 milioane USD) din partea unora dintre cele mai mari companii ale țării, printre care compania de aviație Japan Airlines Co. și rețeaua de televiziune Tokyo Broadcasting System Holdings Inc. Fondurile vor fi utilizate pentru trimiterea unei nave spațiale în orbita lunară până în 2019, urmată de aselenizare un an mai târziu.

Companiile private joacă un rol tot mai important în dezvoltarea explorării spațiului, de la rachetele al lui Elon Musk, fondatorul Space Exploration Technologies Corp. și până la firma de minerit asteroide Planetary Resources Inc., care caută să ofere oamenilor posibilitatea explorării private a Cosmosului, asigurând în același timp un profit pentru acționarii lor. Fondatorii Ispace spun că o economie lunară înfloritoare se află încă la decenii distanță de prezent, dar pun profiturile și proiectele corporatiste în centrul misiunilor sale spațiale din următorii ani.

„Ființele umane nu se îndreaptă spre stele pentru a deveni sărace”, a declarat Takeshi Hakamada, directorul executiv al Ispace, la un eveniment de presă de la Tokyo. „De aceea este crucial să creăm o economie prosperă în spațiul cosmic”.

Nu toți investitorii lui Ispace sunt corporații. Innovation Network Corp. of Japan este principalul investitor guvernamental în runda de finanțare cu 3,5 miliarde de yeni, în timp ce Banca de Dezvoltare din Japonia a investit, de asemenea, o sumă nedivulgată.

Ispace afirmă că prima oportunitate de afaceri este în cea mai mare parte în domeniul marketingului, incluzând plasarea de logo-uri ale corporațiilor pe navele spațiale și pe vehiculele selenare, precum și furnizarea de imagini exclusive pentru a fi folosite în publicitate. O aselenizare reușită va permite companiei să ofere ceea ce numește un „serviciu de cartografiere publicitară” – adică amplasarea de mici panouri publicitare direct pe suprafața Lunii. Directorii startup-ului afirmă că va exista o cerere semnificativă din partea corporațiilor care doresc să își prezinte logo-ul cu Pământul în fundal.

Din anul 2021, Hakamada intenționează să aselenizeze și vehicule de explorare care vor căuta apă. Aceasta, la rândul său, poate fi transformată în combustibil pe bază de hidrogen și în cele din urmă poate susține o așezare lunară permanentă.

Ispace estimează că există miliarde de tone de apă pe lună, dar lipsesc dovezile solide. În 2009, cercetătorii NASA au descoperit molecule asociate cu apă. În acest an, un studiu a folosit date furnizate prin satelit, estimând că există cantități mari de apă sub suprafață.

Originile Ispace se află în competiția Lunar Xprize, o competiție sponsorizată de către Alphabet Inc., care va acorda 20 de milioane de dolari oricărei persoane care poate aseleniza și pilota un vehicul spațial pe suprafața Lunii. Stabilit în 2007, cu o dată-limită vizată pentru 2012 pentru prima misiune, termenul a fost amânat în mod repetat, în timp ce participanții s-au confruntat cu provocări tehnice și financiare.

Hakamada a declarat că scopurile lui Ispace sunt în mare parte independente de eforturile sale cu echipa Hakuto, partenerul său în competiția Google. El a spus că ambele proiecte vor continua, însă runda de finanțare va promova dezvoltarea unei afaceri durabile.

Cele mai multe companii din competiția Google au planuri similare, inclusiv startup-ul Moon Express cu baza pe Cape Canaveral , care numără gigantul chinez de jocuri Tencent Holdings Ltd. printre investitorii săi.

Companiile japoneze au o istorie de fascinație cu spațiul cosmic. În 2014, Otsuka Holdings Co. a anunțat planurile de trimitere a unei cutii de băutură Pocari Sweat pe suprafața selenară. În 1990, TBS a trimis un jurnalist pe o rachetă sovietică către stația spațială Mir.

„În cadrul rundei de finanțare Seria A, acesta este cel mai mare proiect pentru Japonia și cel mai mare la nivel global pentru un start-up având ca activitate spațiul cosmic”, a declarat Hakamada.




ADAUGA COMENTARIU (autentificare cu contul de Facebook)