Ministrul Transporturilor: „Vom avea legătură feroviară, în 2016, între Gara de Nord si Aeroportul Otopeni și metrou din 2021”




metrou_otopeni

„Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni in 2021, dar pana atunci s-a gasit varianta unei legaturi pe calea feroviara intre Gara de Nord si zona Aeroportului Henri Coanda care va fi functionala in acest an si distanta va fi parcursa in 23 de minute”, a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Ministrul Transporturilor a facut aceste afirmatii, miercuri, dupa sedinta Guvernului, cand a fost intrebat de mass-media daca Bucurestiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel incat Romania sa indeplineasca cerintele necesare gazduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, in 2020, iar el a negat aceasta posibilitate.

„Asa cum arata programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata in 2021”, a spus Dan Costescu.

In acest context, ministrul a anuntat ca a fost gasita o alta varianta, respectiv o cale feroviara care va lega Gara de Nord de zona in care este situat Aeroportul Otopeni.

„Dupa analizarile si reformularea acestui proiect, in calea ferata s-a gasit o varianta pentru a lansa o legatura feroviara cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparatiile, pe costurile Companiei de Infrastructura, pentru iesirea din Bucuresti si se va repara podul de la Mogosoaia, nu se va mai ocoli pana la Chitila si se va merge direct la aeroport. Asta inseamna ca, din aproape 30 de kilometri, vom avea de facut doar 22 pana la aeroport fara sa facem nicio investitie, fara costuri foarte mari”, a spus Costescu.

„Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni in 2021, dar pana atunci s-a gasit varianta unei legaturi pe calea feroviara intre Gara de Nord si zona Aeroportului Henri Coanda care va fi functionala in acest an si distanta va fi parcursa in 23 de minute”, a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Potrivit ministrului, dupa repararea caii de rulare, legatura va functiona zilnic, iar distanta va fi parcursa in 23 de minute, si nu in 48 de minute cat se face in prezent.

„La data campionatului exista varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice varf de calatori venit dinspre aeroport catre Gara de Nord”, a spus ministrul.

Intrebat de jurnalisti daca UEFA va accepta aceasta varianta de transport, ministrul a subliniat ca aceasta are alte atributii.

„Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a portii, a terenului. Cu ce ne deplasam noi, suporterii, acolo e problema noastra(…) Glumim ca suntem suporteri, dar cu toata seriozitatea, ei pun restrictia la numarul de calatori pe ora/sens”, a afirmat Dan Costescu.

Jurnalistii l-au mai intrebat pe ministrul daca nu este departe statia de oprire a trenurilor in raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat ca este o distanta de 1,5 kilometri care va fi acoperita cu autobuze care vor fi puse la dispozitia calatorilor de CFR, serviciu regasit in costul biletului de tren.

Ministrul nu a exclus varianta ca pana in 2020 calea ferata sa se poata extinde pana in statia comuna cu metroul si le-a sugerat jurnalistilor sa faca „o excursie comuna” ca sa vada gara liniei feroviare care, in opinia sa, desi se afla la 1,5 km distanta de aeroport si autobuzele vor lasa calatorii la un sens giratoriu, este statie pentru Aeroportul Otopeni.
Sursă: Hotnews.ro