Holograme pe Aeroportul Otopeni: Trei asistente virtuale vor îndruma pasagerii

Aeroportul Internaţional Henri Coandă a amplasat, vineri, trei dispozitive de tip “asistent virtual pentru a îndruma pasagerii. Cele trei holograme sunt amplasate la terminalul Plecări și oferă pasagerilor informaţii legate de trecerea mai rapidă prin controlul de securitate şi produsele care sunt permise la bordul avionului.

Informaţiile vor fi furnizate în română şi în engleză.

Asistentele virtuale le oferă pasagerilor informaţii despre regulile şi procedurile de securitate, astfel încât aceştia să treacă mai uşor şi mai rapid de controalele pentru îmbarcare.

Conducerea Aeroportului Internaţional Henri Coandă a alocat circa 24.000 de euro pentru a dota sala de aşteptare cu cele trei holograme, a declarat purtătorul de cuvânt al aeroportului, Valentin Iordache. În această sumă intră și mentenanţa celor trei holograme. Firma care a livrat aceste dispozitive este Fragard Iaşi.

„Prin intermediul unei proiecții de înaltă fidelitate, „Asistentul Virtual” creează iluzia unei persoane reale, care interacționează audio și video cu pasagerii, transmițându-le informații necesare călătoriei. Prin introducerea proiectului în Aeroportul Internațional Henri Coandă, se urmărește fluidizarea fluxurilor de pasageri, prin informarea acestora despre regulile și proceduri de securitate care trebuie respectate în aeroport”, a completat Valentin Iordache.

Holograma are exact conturul persoanei care vorbește, astfel nu vor fi exista spații goale, ci va fi proiectată o femeie care, practic, vorbește cu pasagerii, au explicat reprezentanții firmei care a realizat dispozitivele.

Persoana care este proiectată prin intermediul hologramei este, în realitate angajată a Aeroportului Otopeni, la secția de Comunicare. Pentru alegerea femeii a fost organizată o selecție internă, iar criteriile utilizate au fost dicția și aspectul fizic. Filmulețul care va rula prin intermediul „Asistentului Virtual” a fost filmat într-un studio de televiziune din Iași.

Reprezentanții aeroportului au declarat că își propun să perfecționeze proiectul, astfel încât, în scurt timp, dispozitivele să poată oferi și informații despre curse și drepturile pasagerilor în mai multe limbi de circulație internațională.

Astfel de dispozitive se regăsesc pe aeroporturi de peste tot în lume, de exemplu: Londra (Lutton), Birmingham, Paris (Orly), dar și JFK, La Guardia, Newark sau Boston.




ADAUGA COMENTARIU (autentificare cu contul de Facebook)