FAA și EASA au publicat Emergency Airworthiness Directive (EAD) prin care cer inspectarea a sute de aeronave echipate cu motoare CFM56-7B

Autoritățile aeronautice americane (FAA – Federal Aviation Administration) și europene (EASA – European Aviation Safety Agency) au cerut verificarea de urgență a peste 1000 de motoare CFM56-7B, produse de către CFM International, în următoarele 20 de zile, după accidentul care a avut loc în Statele Unite și în care a fost implicat un avion al companiei Southwest Airlines. Motoarele vor fi examinate cu ultrasunete, mai ales dacă au fost folosite în mai mult de 30.000 de cicluri (decolare și aterizare) sau se află în serviciu de aproximativ 20 de ani.

CFM International este un joint-venture între GE Aviation, o divizie a General Electric din Statele Unite și Safran Aircraft Engines, o divizie a Safran din Franța.

Directivele emise de Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) și de Agenția Europeană de Siguranță în Aviație (EASA) prin care sunt cerute aceste inspecții tehnice de amploare invocă riscurile crescute de producere a unui accident similar, mai ales că și în 2016 un avion dotat cu același tip de motor a fost avariat, după o explozie a motorului.

Avionul companiei Southwest Airlines care efectua marți Zborul 1380, pe ruta New York – Dallas, a aterizat de urgență la Philadelphia, după ce un motor a explodat și a avariat grav aeronava. O femeie a murit, după ce bucățile desprinse din motor au spart un hublou al aeronavei, iar pasagera a fost parțial trasă în afara aeronavei. Alți șapte pasageri au fost răniți.

Primele verificări au arătat că explozia motorului aeronavei a fost cauzată de desprinderea unei pale metalice (fan blade) și a altor componente ale motorului (engine cowling, engine air inlet cowl), în condițiile în care întregul motor prezenta serioase semne de uzură. Aeronava avea o vechime de 18 ani și efectuase peste 40.000 de cicluri de decolare – aterizare.

„Același tip de problemă poate exista sau se poate dezvolta și la alte motoare de același tip”, a avertizat FAA.

Inspecțiile cerute de către autoritățile de reglementare europene și americane reprezintă, de fapt, accelerarea unui proces de verificare demarat încă de anul trecut. În 2016, o altă aeronavă Southwest Airlines a aterizat urgență în condiții de siguranță în Pensacola, Florida, după o defecțiune similară. O pală s-a desprins dintr-un motor tip CFM56-7B și a avariat fuselajul.

În urma incidentului, Agenția Europeană de Siguranță în Aviație (EASA) a impus liniilor aeriene europene ca în termen de nouă luni să verifice motoarele aeronavelor, însă autoritatea americană de reglementare a întârziat cu recomandările. Abia în august 2017, FAA a impus liniilor aeriene americane verificarea motoarelelor în termen de 18 luni.

Fabricantul CFM International estimează că 352 motoare CFM56-7B sunt în prezent în funcțiune în S.U.A. și 681 motoare în întreaga lume.

 




ADAUGA COMENTARIU (autentificare cu contul de Facebook)