Charlie Victor Romeo: Povestiri din „cutia neagră”

Inițial, ”Charlie Victor Romeo” a pornit ca o producție teatrală pe Broadway, bazată pe transcrieri reale ale ”cutiilor negre”1 , mai precis ale unor înregistrări audio recuperate în  urma a șase accidente de aviație.

Cu toate că păstrează ambianța scenică a cockpitului și decorul mobil din piesă, filmul lui Robert Berger, Patrick Daniels și Karlyn Michelson, ”Charlie  Victor Romeo”, iese în  evidență prin faptul că este primul film 3-D al  festivalului Sundance, vizionat ca parte din secțiunea 2013 New Frontiers.

Pentru un film ce redă pe întreaga sa durată defecțiuni ale sistemelor aeronavelor, s-a potrivit cu o oarecare ironie faptul că proiecția sa inițială a avut loc pe un ecran 2-D, tocmai din cauza unor defecțiuni tehnice. În vreme ce anumite detalii legate de sistemele mecanice sau electronice ar putea arăta interesant în 3-D, este greu de apreciat cum anume filmul se pretează la o astfel de abordare și ce ar avea de câștigat din asta.

Adevărata performanță este coloana sonoră impresionant de realistă, creată de către Jamie Mereness, înregistrată și editată de Kevin Reilly și mixată de Joel Hamilton.

Natura teatrală a scenei solitare devine la rândul ei chiar cinematică, datorită iluminatului destul de straniu.

Povestirile ce constituie filmul ”Charlie Victor Romeo” sunt destul de intense din punct de vedere emoțional, având în vedere faptul că în fiecare caz în parte, se prăbușește un avion. Singura întrebare ce se pune este cât de rău va fi accidentul.

Membrii distribuției fac cu toții un joc bun în diferitele lor roluri, în special Patrick Daniels (el este deasemenea co-director și co-scenarist al versiunii originale de punere în scenă) în cazul accidentului din Lima, Peru.

Actorii creează cu repeziciune relații de muncă convingătoare printre membrii echipajului, care sunt aproape imediat testate în situații de criză.

Filmul atinge dramatismul maxim, atunci când recrează eforturile disperate ale echipajului de a salva a aeronavă peruană ale cărei instrumente de bord au început să funcționeze defectuos, inclusiv vitezometrul și altimetrul, curând după decolare.

”Charlie Victor Romeo” este asemănător secvențelor din filmul ”Flight” al lui Zemeckis’s, adică exact acele scene dramatice pe care publicul vrea să le vadă cu adevărat, în mod repetat și de fiecare dată cu variații.

O aplicare interesantă a tehnologiei moderne în film – motiv pentru care a și fost ales în secțiunea New Frontiers – , dar în același timp o adaptare neobișnuit de fidelă pentru marele ecran a unei piese de teatru, filmul este recomandat tuturor acelora fără frică de zbor.

1”cutie neagră” este un termen generic ce se referă în acest caz la înregistratorul de date de voce, care conține convorbirile purtate în aeronavă fie între membrii echipajului, fie cu ATC-ul, sau cu pasagerii prin sistemul PA. (CVR = engl. Cockpit  Voice Recorder)

O critică de film realizată de Joe Bendel. Autorul scrie despre filme independente și trăiește la New York. Cele mai recente articole ale sale pot fi citite la www.jbspins.blogspot.com 




ADAUGA COMENTARIU (autentificare cu contul de Facebook)