Alertă de valoare 0% la Master Planul de Transport. Acesta dezavantajează ieșenii, iar reprezentanții Guvernului Ponta în teritoriu fac măsuratori la pista Aeroportului Iași





In conditiile in care Master Planul de Transport dezavantajeaza iesenii, reprezentantii Guvernului in teritoriu fac masuratori la pista Aeroportului Iasi.

In urma declaratiilor Domnului Prefect de Iasi in cadrul unei conferinte de presa din data de 16 octombrie 2014, Presedintele Consiliului de Administratie al Aeroportului International Iasi, Domnul Marius BODEA aduce urmatoarele precizari:

Orice infrastructura de aterizare decolare are proiectata o inclinatie longitudinala si una transversala in mod obligatoriu. Acest lucru este cunoscut si de cel mai nepregatit elev de scoala, absolvent doar de ciclu primar. Inclinatiile unei infrastructuri se proiecteaza pentru scurgerea apelor pluviale, in aviatie acest aspect facand parte din categoria sigurantei aeronautice. Nu exista panta longitudinala admisa in aviatie sub valoarea de 0,8%!!

Nu exista nicaieri si nu va exista nicaieri in lume o pista de aeroport care sa fie proiectata si autorizata cu inclinatie longitudinala 0 (zero). Pista noua a aeroportului iesean, a fost proiectata si executata cu o panta de scurgere longitudinala continua de 1%. Aceste informatii sunt publice si au existat si in tema de proiectare, studiul de fezabilitate, document ce a stat la baza procedurii de achizitie publica. Inclusiv proiectul de baza elaborat in 2008 pentru lungimea de 3000m prevedea o panta longitudinala de 1%. Asadar 1% s-a cerut, 1 % s-a ofertat, 1 % s-a executat. Punct.

Toate aceste coordonate de pista sunt prevazute in documentele ICAO (International Civil Aviation Organization) si sunt avizate de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana, atat la nivel de tema de proiectare cat si la nivel de proiect tehnic de executie. In plus, la sfarsitul lucrarii, coordonatele real executate sunt din nou masurate de catre AACR si daca exista diferente fata de proiect, pista nu este autorizata.

Ipoteza profund umoristica a existentei unei pante de 0%, ar fi dus la o realitate in teren prin care capatul 14 al noii piste, cel dinspre comuna Aroneanu, s-ar fi situat cu minim 24m sub nivelul gardului perimetral ce desparte Aeroportul Iasi de zona rezidentiala din comuna Aroneanu. Cu alte cuvinte, aeronavele ar fi aterizat sub pamant.

Ma declar profund mahnit de temele de discutie nascute si cred ca trebuie mai degraba sa masuram carenta Master Planului General de Transport al Romaniei care in forma de azi loveste in plin interesele iesenilor. Ar trebui sa mergem impreuna la Ministerul Transporturilor, sa masuram mai degraba acolo cifrele si alocarile pentru Aeroportul Iasi, pentru Iasi in general, cifre complet nefiresti si injuste.

Trebuie sa incetam a mai compara o infrastructura de aviatie unde nu exista hazard, unde totul este masurat in milimetri, cu – spre exemplu – un dig de aparare impotriva inundatiilor, unde istoria si din pacate practica a mai surprins volume de pamant volatizate ori supraincarcari de volume.

Indiferent de sicanele prin care trecem astazi si de care am avut parte aproape intreg anul, vom continua sa luptam pana la capat sa pozitionam Aeroportul International Iasi in clasamentul de top al aviatiei civile romane, acest lucru insemnand ca iesenii si cetatenii intregii Regiuni de Nord Est sa aiba sansa sigura la dezvoltarea comunitatii lor.

Raluca FILIP, Aeroportul IASI

Marketing&Comunicare, www.aeroport.ro
Tel: +40232271590 int.153 Mob: +40754057656
facebook.com/IASIairport, twitter.com/IASIairport

In aceeasi zi, Consiliul Judetean Iasi a dat urmatorul comunicat:

Pista Aeroportului Internaţional Iaşi este operaţională pe întreaga lungime de 2.400 de metri

Începând de astăzi, 16 octombrie 2014, pista Aeroportului Internaţional Iaşi este operaţională pe întreaga lungime de 2.400 de metri. Cu această ocazie, Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, dl. Cristian ADOMNIŢEI, împreună cu cei doi Vicepreşedinţi, dl. Victorel LUPU şi dl. Alin AIVĂNOAEI, şi consilierii judeţeni, au efectuat o vizită pe pistă. „Este o zi importantă în viaţa Iaşului, în viaţa Moldovei: este ziua în care pista nouă de la Iaşi este operaţională pe întreaga sa lungime. Sunt finalizaţi toţi cei 2.400 de metri, cu toate marcajele, sistemul de balizaj şi cu procedurile de publicitate la nivel internaţional aferente. De astăzi toate companiile aeriene pot ateriza şi decola pe întreaga lungime a pistei, iar interesul acestora pentru Iaşi va creşte. Aeroportul modernizat este calea prin care Judeţul Iaşi şi întreaga Moldovă îşi vor descoperi bunăstarea şi viitorul. Aceasta este poarta principală de intrare în Iaşi, poarta prin care vor veni investitorii. Cu această pistă şi cu noul terminal, pe care îl vom termina anul viitor, vom construi un nou aeroport şi vom crea şansele Iaşului de a redeveni o capitală şi Moldovei de a scăpa din subdezvoltare şi din sărăcie”, a declarat dl. Cristian ADOMNIŢEI.

          Dl. Marius BODEA, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional Iaşi, a precizat că, din acest moment, pe aerogara ieşeană nu mai există restricţii de zbor. „Cu excepţia Airbus A380, care nu poate ateriza nicăieri în România, îndeplinim toate condiţiile pentru ca orice companie aeriană să opereze cu aeronave mari. În măsura în care economia judeţului va solicita existenţa activităţii de cargo pe Aeroportul Internaţional Iaşi, fapt care ne preocupă şi e un obiectiv solicitat Ministerului Transporturilor pentru a fi inclus în Masterplanul general de transport, avem suprafaţa necesară în proprietatea Consiliului Judeţean şi în administrarea Aeroportului. Proiectul de 3.000 de metri iniţial a fost etapizat. Prima etapă prevedea construcţia a 2.400 de metri, urmând ca restul lungimii să fie executată în mod special pentru transportul de mărfuri”, a afirmat dl. Marius BODEA.

O prezentare video a noii piste de 2.400 metri este disponibilă la https://www.youtube.com/watch?v=daISdgVqzls