„TO GA” or not „TO GA”? Cum funcţionează TOGA, în modul Take-Off, pentru aeronavele Airbus?




Cum funcţionează TOGA, în modul Take Off, pentru aeronavele Airbus?

Cum funcţionează TOGA, în modul Take Off, pentru aeronavele Airbus?

Motoarele pe avioanele moderne Airbus (ex. A320) sunt controlate de manetele de gaze ce sunt localizate între cei doi piloţi.

Aceste manete pot fi controlate manual sau automat prin sistemul de AutoThrust (A/THR).

AutoThurst pe modele Airbus sunt de două tipuri: SPEED MODE şi THRUST MODE. SPEED MODE este folosit când piloţii vor să menţină o viteză anume, cum ar fi Mach 0.81 în timpul croazierei şi THURST MODE care este folosit când piloţii vor să  seteze motoarele la un anumit procentaj din turaţie, precum MAX CLIMB în timpul decolării.

Când propulsia este controlată manual, fără folosirea sistemului AutoThrust, turaţia motoarelor creşte în mod (aproximativ) proporţional cu avansarea manetelor.

TOGA este acronimul pentru Take Off / Go Around.

Citește articolul complet pe Adevărul Online, în răspunsul de la întrebarea a 4-a.

Toate celelalte întrebări și răspunsuri ale rubricii ”Întreabă un Pilot” sunt disponibile aici.

*Aviatia.ro îți oferă ocazia să întrebi doi piloți români despre pilotaj, navigație și ale aspecte legate de zbor. Trimite întrebările tale la askthepilot@aviatia.ro

Vio Ludusan și Vladimir Stoicescu sunt deținători ai licențelor de tip CPL – Commercial Pilot Licence și au acumulat experiență de zbor pe aeronavele de tip Embraer 145, Citation X, Piper Warrior II-III, Piper Tomahawk, Piper Seminole, Cessna 172R/S/SP/RG, Cessna Caravan, King Air 200, Beech 1900, Learjet 35, Diamond(s) și Beechcraft Baron.