EUROCONTROL: Începând cu 1 Ianuarie 2018, aeronavele ce operează în spațiul aerian UE trebuie echipate cu sisteme de comunicații cu ecart de 8,33 kHz (VCS)




Începând cu data de 1 Ianuarie 2018, aeronavele ar putea să nu mai fie în măsură să opereze în spațiul aerian controlat al statelor membre ale Uniunii Europene, cu excepția cazului în care sunt echipate cu sisteme de comunicații ce au capabilitatea de a utiliza un ecart de 8.33 kHz între canalele de voce (VCS – Voice Channel Spacing).

Începând cu data de 1 Ianuarie 2018, aeronavele ar putea să nu mai fie în măsură să opereze în spațiul aerian controlat al statelor membre ale Uniunii Europene, cu excepția cazului în care sunt echipate cu sisteme de comunicații ce au capabilitatea de a utiliza un ecart de 8,33 kHz între canalele de voce (VCS – Voice Channel Spacing).

Frecvențele radio reprezintă o resursă limitată care necesită un process de optimizare pentru a putea susține eficiența operațională și atingerea țintelor de performanță a rețelelor de comunicații aeronautice.

[…] în acest moment Europa are un deficit cunoscut de frecvențe de comunicații de voce, iar situația este de așteptat să se agraveze în anii următori. — oficial Eurocontrol”

Oficialitățiile Eurocontrol  (Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene) au declarat pentru Aviatia.ro că termenul limită va asigura o „implementare armonizată” a comunicațiilor ce au loc sub nivelul de zbor FL195 (aprox. 5.943 metri) și care se bazează pe o spațiere între canalele de comunicare audio de 8,33 kHz.

Cerința utilizării unui ecart de 8,33 KHz pentru zborurile operate la altitudini mai mari în spațiul aerian controlat European este în vigoare de mai mult timp.

Extinderea ecartului de 8,33 kHz până jos, la nivelul solului, este importantă, a mai declarat reprezentantul Eurocontrol contactat de Aviatia.ro, deoarece „în acest moment Europa are un deficit cunoscut de frecvențe de comunicații de voce, iar situația este de așteptat să se agraveze în anii următori.

Consecințele care ar decurge din ignorarea acestui deficit de frecvențe „sunt semnificative: vor exista mai multe întârzieri în traficul aerian, va deveni mult mai greu să pună în aplicare îmbunătățirile ce privesc siguranța zborului și vom pierde flexibilitatea în introducerea îmbunătățirilor operaționale. Extinderea ecartului pentru zborurile ce au loc sub nivelul de zbor FL195 este esențială pentru a satisface nevoile privind frecvențele de comunicații mobile aeronautice pe teritoriul Uniunii Europene pe termen mediu și lung„, a mai declarat oficialul agenției.