‘Plane spotter’ sau ‘adrenaline junkie’? Un nou tip de ‘touch and go’? Roata unui Cessna a atins mâna unui ‘plane spotter’, la aterizare




plane_spotter_st_barts_cessna_incident

‘Plane spotter’ sau ‘adrenaline junkie’? Un nou tip de ‘touch and go’? Un turist în Caraibe a fost atins ”la mustață” de către un avion de aviație generală de tip Cessna 172N Skyhawk II (înreg. F-OOSB, s/n 17271833), aflat pe panta de aterizare a aeroportului Gustaff III (IATA: SBH, ICAO: TFFJ, 17°54’16″N, 062°50’38″W), aflat lângă satul St. Jean din exotica insula St.Barts.

La sfârșitul înregistrării video, fotograful poate fi auzit cum spune ceva de genul ”M-a lovit!”. Ulterior, conform publicației britanice ”Daily Mail, fotograful i-ar fi spus lui Politano că avionul i-a atins mâna dreaptă cu roata, lăsându-i urme de cauciuc pe mână.

Panta de aterizare pentru acest aeroport este extrem de abruptă și trece peste traficul auto de pe vârful dealului; avioanele care decolează zboară exact peste capetele turiștilor sau ale localnicilor care se bronzează, deși mici indicatoare avertizează pe iubitorii soarelui să nu facă plajă exact la capătul pistei.

Prestigiosul canal de televiziune ”History Channel” a clasat Aeroportul Gustaff III, în cadrul programului său ”Most Extreme Airports”, pe locul locul 3 în lume din punct de vedere al periculozității existente în faza de aterizare.

Pista de aterizare este mică (650 m), iar piloții trebuie să urmeze inițial un curs de pregătire specială pentru a fi autorizați să aterizeze aici. Pentru mulți dintre ei, în special în zilele cu vânt puternic, acest lucru devine o aventură în sine.

Materialul video înregistrat de către Sebastien Politano of Saint Martin, Guadelupa, a confirmat natura periculoasă a traiectoriei de apropiere pentru Aeroportul Gustaff III, arătând cum un ”plane spotter” este atins tangențial de către avionul Cessna în timp ce turistul pasionat de avioane încerca să îl fotografieze.