HELIPORT SAU PARCARE?

(VIDEO) Incident cu un elicopter EC120 Colibri (YR-JTA) în fața clubului Nuba Beach Club din Mamaia

VIDEO: Incident la aterizarea unui elicopter de tip Airbus Helicopters EC120 Colibri (YR-JTA) pe heliportul aflat în față clubului Nuba Beach Club din Mamaia; termenul ”heliport” a fost utilizat de către reprezentantul clubului în declarațiile sale pentru presă.

La un moment dat, aparatul de zbor s-a ridicat brusc înclinându-se în față în timp ce o persoană se afla cu picioarele pe sol, dar cu o parte din corp în interiorul aeronavei, existând astfel riscul producerii unui accident. Pilotul a readus elicopterul la sol cu rapiditate, iar cei trei pasageri au fost debarcați. (incidentul poate fi observat la min. 0:42)

Până să vă arate televiziunile, vă arăt eu aroganța supremă: să aterizezi cu elicopterul în fața clubului la Mamaia.
Și.. cât pe ce, să faci și un mic accident.

Posted by Alexandra Gavrilă on Saturday, April 28, 2018

(sursa: Alexandra Gavrilă / Facebook – https://www.facebook.com/alexandra.gavrila/videos/1870126336344754/)

Din înregistrarea video nu se remarcă – în mod evident cel puțin – existența unui heliport amenajat special, dată fiind proximitatea clădirii clubului și a parcării în care se află autoturisme. Dar Hotărârea nr. 912/2010 permite în anumite condiții în decolarea și aterizarea aeronavelor civile de pe/pe alte terenuri sau suprafețe de apă decât aerodromurile certificate (mulțumim cititorului nostru Costin Sibianu pentru semnalarea acestui aspect).

La momentul incidentului, în coada de la intrarea din fața clubului se aflau un număr semnificativ de persoane.

Din imagini se poate remarca faptul că elicopterul aparține firmei JT Air, specializată în operațiuni aeriene cu avioane și elicoptere, printre servicii numărându-se cununii civile la înălțime, închirieri de aeronave pentru scop personal sau de afaceri, evenimente de tip Corporate sau alte evenimente speciale ce necesită zboruri personalizate.

Într-o înregistrare video alternativă realizată dintr-un alt unghi de către dashcam-ul unui taxi și difuzată de către publicația Replica de Constanța, se poate observa cum curenții de aer generați de către elicea elicopterului au provocat deplasarea prin aer, cu viteză, a unor panouri și a altor obiecte, deplasare însoțită și de un mare nor de praf, operațiunea de aterizare putând afecta siguranța persoanelor aflate în imediata apropiere (la min. 02:00). Îi mulțumim citittorului nostru Cristian Carsium Moldovanu pentru notificarea privind acest video.

Acest lucru infirmă declarația reprezentanților clubului privind existența așa-zisului heliport, un astfel de loc de aterizare pentru elicoptere presupunând niște norme stricte de funcționare, mai ales în ceea ce privește siguranța zborului și cea a persoanelor aflate la sol.

Conform website-ului firmei, elicopterul implicat operează din Constanța și este dotat cu patru locuri pentru pasageri și unul pentru pilot, atingând viteze de până la 200-230 km/h. Din aceeași sursă reiese și faptul că pilotul are o experiență de zbor semnficativă, cu un total de peste 3.000 de ore de zbor, acumulate atât la SMURD, cât și ca instructor de zbor la Școala de Aplicație pentru Aviație din Buzău, deținând licențe pentru diverse tipuri de elicoptere.

Heliportul reprezintă o facilitate așteptată de ani de zile de clienții cluburilor de lux de pe litoralul românesc, sătui de traficul infernal de pe ruta București – Mamaia din fiecare weekend estival și de lipsa infrastructurii și a parcărilor din stațiune.

„Am hotărât să construim un heliport pentru că ne-au cerut-o clienţii. În ciuda aparentei scăderi a apetitului clienţilor pentru serviciile de lux, consumul acestora a rămas relativ stabil în ultimii ani. Iar Mamaia Nord este de mulţi ani epicentrul cluburilor de lux româneşti în perioada estivală”, a declarat Mihai Scarlat, directorul de comunicare al clubului Nuba Beach Club.




ADAUGA COMENTARIU (autentificare cu contul de Facebook)