Profitul ”învinge” Armata: China relaxează regulile pentru obținerea licenței de pilot privat (PPL) și pentru zborurile la altitudini joase




China relaxează regulile pentru obținerea licenței de pilot privat (PPL)

China relaxează regulile pentru obținerea licenței de pilot privat (PPL)

Autoritatea Aeronautică Civilă din China (C.A.A.C.) a anunțat faptul că va relaxa cerințele pentru obținerea licenței de pilot privat (PPL), o mutare care va genera fără îndoială o cerere uriașă în sectorul aviației civile chineze. Noile reglementări vor permite mult mai ușor persoanelor fizice să obțină o licență privată de zbor, un simbol al statutului social extrem de râvnit printre mogulii de afaceri și milionarii chinezi.

Anunțul vine la doar câteva săptămâni după ce Comisia de Control a Traficului Aerian din China a dezvăluit planuri de a deschide mai mult din spațiul aerian la joasă altitudine pentru zborurile comerciale și avioanele private, în următorii ani. Majoritatea spațiului aerian chinez este rezervat pentru uz militar, iar mutarea de liberalizare a spațiului aerian național a constituit ”linia întâi” a luptei dintre imensul aparat de securitate chinez și interesele comerciale tot mai puternice.

În 2011, un funcționar de rang superior în Administrația Aviației Civile a estimat faptul că 20 la sută din spațiul aerian chinez este disponibil aviației civile, atât pentru zboruri comerciale, cât și private. Prin comparație, a declarat sub anonimat oficialul, aproximativ 85 la sută din spațiul aerian al Statelor Unite este deschis pentru aviația civilă.

Conform lui Xia Xinghua, directorul-adjunct al C.A.A.C., China are 399 de aeroporturi sau heliporturi, și 1.610 bizjets înregistrate pentru operațiuni de aviație civilă, iar piața de consum pentru jet-urile private se dezvoltă extrem de rapid. Dat fiind faptul că piața de aeronave private în Occident încă se luptă să își revină ca urmare a crizei financiare globale, unii analiști estimează că Republica Populară Chineză ar putea depăși Statele Unite ca cea mai mare piață pentru avioane private, în decada următoare.

Zhu Shicai, un oficial al Comisiei de Control a Traficului Aerian din China, a declarat reporterilor la China International General Aviation Convention în luna Octombrie că se așteaptă ca ”aviația generală să devină noul motor al economiei chineze, după cea auto”. Dezvoltarea aviației civile chineze este evidențiată drept un obiectiv major în cel de al 12-lea plan cincinal al Chinei.

Pete Bunce, președintele General Aviation Manufacturers Association din SUA, ca răspuns la anunțul C.A.A.C., a lăudat guvernul chinez ”pentru faptul că a luat această inițiativă” și a declarat că ”așteptăm cu speranță ca în viitor, noile reforme ale reglementărilor aeriene să definească mai clar altitudinile specifice operațiunilor de aviație generală”.

Reglementările anterioare legate de licențele de zbor pentru aviația privată (PPL) au fost publicate în 1996, cu mulți ani înainte ca zborurile private să prindă contur în China comunistă. Sub vechile legi, cerințele de obținere a unei licențe private erau simlare cu cele pentru licențele comercială (CPL, ATPL). În Statele Unite și alte țări, licențele comerciale sunt mult mai dificil de obținut decât cele private și mult mai scumpe.

Odată cu noile reguli, intrate în vigoare la 1 Decembrie 2013, cetățenii chinezi în vîrstă de 17 ani sau mai mult, având cel puțin studii liceale, se vor putea înscrie la cursuri de obținere a licenței de pilot privat (PPL), care le va permite să zboare aeronave necomerciale. Candidații trebuie să participe la 40 de ore de studiu la clasă, să urmeze 40 de ore de instrucție aeriană și să treacă cu succes de examene. Cerințele de instructaj aerian includ 20 de ore de zbor în dublă comandă, 10 ore de solo, și încă 10 ore de instruire în diverse condiții, cum ar fi aterizările de noapte.

Vinerea trecută, ziarul ”The Beijing News” a titrat mare pe prima pagină: “În viitor, să obții o licență de pilot privat va fi la fel de ușor ca obținerea unui permis auto.”