S-a încheiat la București conferința ”Aviație. Business. Investiții. Infrastructură. Apărare”




Capture

Recent, s-a încheiat la București conferința ”Aviație. Business. Investiții. Infrastructură. Apărare” organizată de către PRIA Events, în seria evenimentelor PRIA Aviation.

Promovând ideea că Aviația este un domeniu de importanță crescută pentru business-uri, pentru economie în general, dar și pentru apărarea țării în contextul geopolitic actual, conferința PRIA Aviation a adus în discuție proiecte noi și cele mai importante teme și propuneri de schimbare a legislației în domeniu.

FOTO: PRIA Events
FOTO: PRIA Events

În acest context, conferința PRIA Aviation a avut loc în data de 24 Mai 2016, la ora 09:30, la Hotel Ramada Nord, în sala Diamond, construind astfel întâlnirea anuală a comunității aviatice din România.

FOTO: PRIA Events
FOTO: PRIA Events

PRIA Aviation a reunit cei mai importanți leaderi ai industriei, oficialitați guvernamentale, reprezentanți ai consiliilor județene, producători şi operatori aerieni, proprietarii de aeronave, chartere, jet-uri și elicoptere, companii care au produse luxury, școli de zbor, aerocluburi, furnizori de echipamente și articole de aviație.

TurDePista.

Nu au lipsit piloții de Business Aviation și de Aviație Generală, dar și cei care sunt pasionați de aviație.  De asemenea, au fost prezentate la conferință și industriile conexe: reprezentanți ai hotelurilor, ai companiilor de închirieri mașini, investitori, companii de asigurări, bancheri, avocați, consultanți, dar și reprezentanți ai mass-mediei.

Participanții la conferința PRIA Aviation au beneficiat de cele mai importante si mai noi informații despre:

  • oportunitatile de finantare pentru aviatie – cumpararea de aeronave, avioane mici, business jet-uri;
  • cele mai bune oportunitati de asigurare pentru industria aviatica;
  • cele mai bune modele de avioane de business si private;
  • cele mai noi tehnologii pentru aeroporturi și pentru aparatele de zbor;
  • cele mai bune optiuni care deschid rutele aeriene pentru toate tipurile de business-uri
  • beneficiile aviatiei de business, oportunitati pentru utilizarea charterelor, co-proprietari de avion, jet-uri.

Ei au putut afla cât costă să întreții un avion, să faci cursuri de pilotaj, cum poți să iți iei brevetul de zbor, sau care sunt taxele de aeroport sau aerodrom.

Printre temele abordate s-au numărat:

    • Contributia si efectul aeroporturilor asupra dezvoltarii regionale. Mai este nevoie de alte aeroporturi in Romania?
    • Rolul operatorilor aerieni în cresterea economica. Care sunt strategiile pentru viitor? Cum planuiesc sa creasca numarul de clienti?
    • Cum se poate creste preferinta oamenilor pentru transportul aviatic ? Care sunt politicile de pret? Ce trebuie sa stie companiile atunci cand vor cumpara bilete de avion? Ce pachete sunt avantajoase si cand trebuie achizitionate?
    • Traficul pe aeroporturile din Romania. Ce rute ar trebui sa se opereze mai mult si ce rute noi ar trebui incluse? De ce au nevoie oamenii de business pentru a zbura mai mult cu avionul?
    • Avion de linie, avion privat sau inchiriere avion? Ce trebuie trebuie sa stie companiile ca sa se decida ce optiune e mai buna pentru fiecare?
    • Rolul industriilor conexe. Ce oferte au hotelierii, companiile rent-a-car, asiguratorii si companiile de turism? Care destinatii sunt de interes pentru business si care sunt de interes pentru vacanta? Care sunt cifrele pe care ni le spun operatorii de turism, hotelierii si cei care închiriaza masini?
    • Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare în Romania in perioada 2014-2030
    • Situatia aeroporturilor regionale si a aeroporturilor private in Romania
    • Ce spun expertii, consultantii si producatorii de solutii high tech pentru aeroporturi? Care sunt trendurile si cum se pot eficientiza costurile, cum se poate creste productivitatea?
    • Cum poti deveni pilot ? Rolul asociatiilor si al scolilor de zbor. Cate avioane private sunt in Romania? Cati piloti de aviatie de business avem ?

În cadrul întâlnirii, Radu Merica a declarat că Guvernul ar trebui să scutească de accize combustibilul pentru aviația de mici dimensiuni, ceea ce ar duce la dezvoltarea acestui sector.

Capture21

„Puțini sunt cei care știu că un litru de benzină de avion costă undeva între 2,5 și 3 euro. Când am avut o discuție cu cineva din Ministerul de Finanțe relativ la scutirea de accize la combustibilul de aviație pentru o perioadă de câțiva ani pentru a impulsiona un pic această industrie, ei au râs de mine și au spus „Voi, cei cu probleme de lux…” Ei au uitat însă să înțeleagă că, în România, cantitatea de combustibil de avion care se vinde este infimă, vorbim de câteva zeci de tone pe an în toată România, iar veniturile din accize pentru stat sunt nesemnificative, față de cât business ar putea genera dacă benzina aceasta ar fi fără acciză și ar costa undeva între 1,5 și 1,7 euro pe litru, cam aici ar fi un litru fără taxe. Repet, este la îndemâna Guvernului să ia aceste măsuri”, a susținut Merica, conform Agerpres.

El a adăugat că potențialul de dezvoltare a aviației de mici dimensiuni în România este imens.

„Dacă ar fi să ne uităm la numărul de aeronave, suntem foarte, foarte departe de orice medie europeană. Nu cred că avem mai mult de 50 de aeronave de categoria a patra, deci sub 2 tone. Poate la nivel ultraușor să avem 100 — 200 de aeronave, la o populație de 20 de milioane. Dacă aeroportul Băneasa ar fi în Ungaria, probabil ar fi cel puțin 100 de avioane private parcate, care să aibă nevoie de combustibil, de mentenanță, care să genereze business inclusiv pe orizontală”, a mai spus reprezentantul proprietarilor de aeronave.

„O problemă este accesul aeronavei în aeroport. Puțini sunt cei care știu că, pentru a ajunge la bordul avionului în aeroport, este o întreagă aventură: formalități, declarații, handling, costuri. Nu poți să dezvolți aviația când, din plăcere și necesitate, transformi totul într-o belea. Când știi că trebuie să te duci să aștepți pe holuri și să plătești handling pe fiecare aeroport îți taie orice chef de a folosi avionul și atunci te duci cu trenul sau cu TAROM-ul unde ai treabă”, a completat Merica.

Potrivit acestuia, în țară sunt foarte puține aerodromuri, comparativ cu alte state europene, unde ar putea ateriza avioane de mici dimensiuni. „Acest lucru arată un necesar de investiții unde s-ar putea crea joburi foarte bine plătite”, a mai susținut Radu Merica.

Printre lectorii invitați, s-au numărat:

Dan Marian Costescu – Ministrul Transporturilor
Martin Robinson – CEO, Aircraft Owners and Pilots Association / AOPA UK
Radu Merica – Președinte, Aircraft Owners and Pilots Association Romania
Comandor Ioan Chirea – Șeful Autorității Aeronautice Naționale Militare din România
Ovidiu Trăichioiu – Director, Autoritatea Aeronautică Civila Română
Cătălin Drula – Consilieral Premierului Dacian Cioloș pe probleme de infrastructură
Daniel Stamatovici – Director Comercial, Aeroportul din Timișoara
Marius Bodea – Director General, Aeroportul Iași
Valentin Cimpuieru – Director Departament Tehnic și Dezvoltare, ROMATSA
Cristina Mitchievici, Manager Comercial, Regional Air Services
Valentina Voicu-Bălan, Pilot de Elicopter, Regional Air Services
Ioana Anghel, Avocat, ONV LAW
Marius Maier, Managing Partner, CMC GRUP RISK ADVISOR SRL
Capture22
Capture3